Dostuma

23 Nisan 2014 Çarşamba

Dostsuz şehrin, yalnız ve ağlamaklı insanlarıyız biz. Ağlayamıyoruz ya ondandır ağlamaklı oluşumuz. Sevemiyoruz ya ondandır yalnızlığımız. Dost deyince kırpıştırılan bir çift göz, yalnızlık deyince titreyen bir kalbin hikayesidir bu. Görev bilinciyle oradan oraya savrulan, körelen istidatların çırpınışıdır bu. Tezahür etmeyen bilmeklerin, taşmayan duyguların iç dünyamda açtığı yaraların sessiz azabıdır bu. 

Nasıl insan hep doluyken bomboş hisseder kendini? İnsan nasıl katlanır o zehir gibi hisse.? İnsan nasıl insan olur sevmedikçe? 

Zevk almadan okunan kitaplar, öylesine gidilen dersler, mutsuz yatılan bir yatak, istenmeden yaşanılan bir şehir, hedefsiz geçen sevmeden yaşanılan bir hayat? Nasıl bir anlam karmaşısıdır bu?

Bir dostu olmalı insanın, birlikte uyuyabileceği. Bir dostu olmalı ona özgürce "seni seviyorum" diyebileceği. Bir dostu olmalı insanın onun için dolu zamanları boşa çevirebileceği. Bir dost ki sarılabilmeli içinden geldiği gibi. Bir dost ki sınırlardan söz edilememeli. Dostluk ki hiç bitmemeli. O dost ki rahatlık kavramının tanımı. Dostum ki Allah'a dost olabilmeli. Dostum ki canım dostum. Nerdesin dostum? Ağlıyorum dostum, acıyor dostum. Seni özledim dostum. Dostumsun dostum.

GEORGIA

Gözüme uyku girmiyor Georgia
Uykusuzum Georgia
Bekliyorum Georgia
Düşünüyorum Georgia
Ateş de kar gibi Georgia
Geceye komşuyum Georgia
Kulağım kirişte Georgia
Kaçıp giden dumanı görüyorum Georgia
Karanlıkta usul usul yürüyorum Georgia
Koşuyorum işte sokaklar işte mahalleler Georgia
İşte bir şehir ki hiç değişmemiş
Tanımadığım bir şehir Georgia
Acele etmeli rüzgâr çıktı Georgia
Soğuk sessizlik korku Georgia
Kaçıyorum Georgia
Koşuyorum Georgia
Bulutlar alçak düşecek Georgia
Kollarımı açıyorum Georgia
Gözlerimi kapayamıyorum Georgia
Bağırıyorum Georgia
Sesleniyorum Georgia
Seni çağırıyorum Georgia
Gelecek misin Georgia
Yakında Georgia
Georgia Georgia Georgia
Georgia
Uyuyamıyorum Georgia
Seni bekliyorum Georgia
Georgia


Philippe SOUPAULT

Çeviri: Oktay RİFAT



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blog contents © Hayal Kutusu 2010. Blogger Theme by Nymphont.